Η διάσπαση προσοχής είναι μία διαταραχή η οποία ευθύνεται για τη δυσκολία του ατόμου να συγκεντρώνεται σε μία δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να μην καταφέρνει να τη φέρνει εις πέρας. Μάλιστα, η διαταραχή αυτή παρουσιάζεται όλο και συχνότερα, σύμφωνα με έρευνες, επηρεάζοντας τη διαδικασία της μάθησης σε σημαντικό βαθμό. Πώς, λοιπόν, πρέπει να κινηθούν οι γονείς που θέλουν το παιδί τους να μάθει Αγγλικά, έαν αντιληφθούν ότι το παιδί τους πάσχει από διάσπαση προσοχής;
Τα παιδιά που παρουσιάζουν τη διαταραχή αυτή δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν τόσο κατά τη διάρκεια του μαθήματος όσο στη μελέτη τους, χαρακτηρίζονται συνήθως ως απρόσεκτα από τους δασκάλους τους στο σχολείο, ενώ τα αποτελεσμάτα είναι, επίσης, εμφανή στους βαθμούς τους, αφού η σχολική επίδοσή τους συνήθως δεν είναι καλή. Το φαινόμενο αυτό φυσικά εντείνεται, όταν το παιδί καλείται να διδαχθεί μία ξένη γλώσσα, όπως είναι τα Αγγλικά. Αυτό συμβαίνει γιατί στα Αγγλικά πολλές λέξεις δεν διαβάζονται όπως γράφονται (για παράδειγμα, το ρήμα like διαβάζεται “λάικ”, όχι “λίκε”). Η ιδιομορφία αυτή των Αγγλικών δημιουργεί μεγαλύτερο πρόβλημα στα παιδιά, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη την εκμάθηση της γλώσσας.
Πώς συνδυάζεται λοιπόν επιτυχημένα η εκμάθηση Αγγλικών και η διάσπαση προσοχής;
Καταρχάς, είναι καλό οι γονείς να έχουν επισκεφθεί κάποιον ειδικό, για να γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίσουν το ζήτημα στο σπίτι. Το σημαντικό βήμα, στη συνέχεια, είναι έπειτα από έρευνα να βρουν το κατάλληλο φροντιστήριο Αγγλικών που θα μπορέσει να βοηθήσει ουσιαστικά το παιδί να μάθει τη γλώσσα, εναρμονίζοντας τον τρόπο διδασκαλίας με τις ανάγκες διαχείρισης της διάσπασης προσοχής. Επομένως, είναι σαφής η ανάγκη να έχει γνωστοποιηθεί από τους γονείς το γεγονός ότι ο μαθητής πάσχει από τη διαταραχή αυτή, έτσι ώστε να έχει την κατάλληλη αντιμετώπιση. Αυτό, φυσικά, προϋποθέτει η φιλοσοφία του φροντιστηρίου να είναι τέτοια που να προάγει την άμεση, προσωπική επαφή μεταξύ των δασκάλων και των παιδιών – κηδεμόνων. Όπως είναι λογικό, η δυνατότητα αυτή εντοπίζεται πολύ πιο εύκολα σε φροντιστήρια Αγγλικών με ολιγομελή τμήματα, όπου ο δάσκαλος γνωρίζει το κάθε παιδί ξεχωριστά, προσεγγίζοντάς το προσωπικά.
Καθώς οι ανάγκες των ατόμων με διάσπαση προσοχής είναι ιδιαίτερες, τόσο σε επίπεδο περιβάλλοντος όσο σε επίπεδο διδασκαλίας, – συνήθως επιλέγεται η μορφή του ιδιαίτερου μαθήματος. Ειδικά εάν είναι μικρό το παιδί με διάσπαση προσοχής όταν ξεκινάει να μαθαίνει την αγγλική γλώσσα, είναι σημαντικό να ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα συμφωνείται μεταξύ του φροντιστηρίου Αγγλικών - των γονιών. Συγκεκριμένα, το φροντιστήριο αγγλικών πρέπει να φροντίσει έτσι ώστε ο χώρος του μαθήματος να είναι ήσυχος, χωρίς πολλά αντικείμενα ή διακόσμηση που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του μαθητή από το μάθημα Αγγλικών. Είναι σημαντικό σε αυτές τις περιπτώσεις ο δάσκαλος Αγγλικών να βοηθά το παιδί να παραμείνει συγκεντρωμένο, οργανώνοντας το μάθημα με τέτοιο τρόπο ώστε ο μαθητής να συνειδητοποιεί πως τα tasks της κάθε παράδοσης ολοκληρώνονται. Ειδικότερα, ο καθηγητής Αγγλικών πρέπει να χωρίζει το μάθημα σε μικρές ενότητες, ενώ όταν μία από αυτές ολοκληρώνεται, θα πρέπει να αφήνει χρόνο για ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα, προκειμένου ο μαθητής να μπορέσει να ανασυγκροτήσει τη σκέψη του, να χαλαρώσει και να “προετοιμαστεί” για την επόμενη ενότητα.
Επιπλέον, όταν ένα παιδί με διάσπαση προσοχής κάνει μάθημα Αγγλικών είναι απαραίτητο να νιώθει ενθάρρυνση από τον καθηγητή. Όταν ο μαθητής που δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί, ακούσει ένα “Μπράβο”, αποκτά μεγαλύτερο κίνητρο για να παραμένει προσηλωμένος στο μάθημα. Ακόμα, βοηθάει πολύ ο μαθητής να επιβραβεύεται από τον δάσκαλο και μετά το τέλος του μαθήματος Αγγλικών (είτε με κάποιο αυτοκόλλητο είτε με σφραγίδες, που συνήθως χρησιμοποιούνται στα φροντιστήρια Αγγλικών), για να νιώθει παρακίνηση.
Φυσικά, είναι πολύ σημαντικό ο δάσκαλος Αγγλικών να έχει υπομονή και μεγάλη διάθεση να βοηθήσει το παιδί, όπως επίσης να κατέχει τις απαραίτητες γνώσεις για να αντιμετωπίσει τη διάσπαση προσοχής του μαθητή. Με αυτόν τον τρόπο, θα τον βοηθήσει να δημιουργήσει – μέσω της επανάληψης – μία “ρουτίνα” στην οποία το παιδί θα συνηθίσει και θα ανταποκρίνεται θετικά, βοηθώντας το τελικά να μάθει Αγγλικά με επιτυχία.